Mijn Zaanstreek

Beste Ewoud,

Jouw insectenopnamen zijn mooi, maar niet herkenbaar als typisch Zaans. Daar zijn eerder al uitgebreide discussies over gevoerd; plaatsing van dit soort foto's moedigt vaak anderen ook aan en dan is het "einde" zoek. Als webbeheerder moet ik streng zijn en je vragen de afbeeldingen te verwijderen.

dank en groet,
    Bas Husslage
---------------------------------

Bas hier mijn reactie op het verzoek mijn album insecten en andere kleine kruipers te verwijderen

het is jammer dat de natuur , de mensen ,winkelstraten,de luchten en 99% van de bebouwing en zelfs het Zaans groen in de streek niet specifiek Zaans is

insecten kunnen dus wel als ze op de Zaanse schans of op een verkade biscuit zijn gefotografeerd?

liefhebberij van de Zaankanter is ondergeschikt aan het Zaans groen cliché?

een moeilijk punt

er is zoveel moois te zien en van zoveel te genieten als men verder dan de ge ijkte paden durft te kijken.

zal als ik weer wat plaats op save spelen en alles in een Zaans perspectief proberen te zien
door altijd een herkenbaar origineel Zaans thema te verwerken
molens en groene pandje,s of het dagblad v.d. Zaanstreek

groet ewoud

Weergaven: 55

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het blijft een moeilijk punt en een enkele foto van een insect moet kunnen, net zoals bloemen en allerlei andere mooie dingen (met de nadruk op mooi, want die Zaanse hoop....... dat vond ik nou echt weer niet kunnen).

Er is al veel eerder over gediscussieerd en waar leg je de grens. Ik plaats af en toe een hele serie van kinderen of mensen bij een of ander Zaans evenement...... tja, dan staat er ook geen groen huisje op de achtergrond...
tja Ewoud,
het blijft een onderwerp voor discussie maar deintensie is om de Zaanstreek te laten zien en onze trots daarop.
Natuurlijk hoeft niet op elke foto een groen huis en/of hek. maar series waarin het zaanse aspect ontbreekt geeft een vrijbrief voor... een sneeuwbaleffect en dan verdwijn de grond voor de site.
niemand zal met een loupe alle foto's nalopen en bezwaar maken als "de Zaan" ontbreekt. Ik heb ook wel eens een foto van het strand geplaatst en ja een van een hoop( is NU net verwijdert) maar TE is een probleem.

En dan heeft Bas de ondankbare taak om te zeggen wanneer het TE is.

Ook ik ben eerder gevraagd om foto's te verwijderen en begrijp je gevoelens helemaal.
(het is een natuurlijke reactie om, als je op je vingers getikt word, je vuist te ballen)
ik heb weleens gedacht om die (geweigerde/afgewezen) foto's op een andere site te zetten maar dat was me teveel moeite. Zo belangrijk waren die foto's dus ook weer niet ;>)
Drie keer slikken even diep ademhalen en doorgaan met je prachtige foto's
Vind ook dat een enkele foto wel moet kunnen, alleen een grote serie van het zelfde heb ik wel wat moeite mee. Zoals laatst gebeurde van een expositie. Dan hoef je eigenlijk al niet meer heen te gaan want alle foto's staan dan al op de site ,dus heb je zo'n beetje alles al gezien.
Er zijn allerlei fotografie-sites op internet. Deze site verbeeldt de trots op de Zaanstreek. Die gaat heel wat verder dan Zaanse huisjes alleen.
Eerder verschenen hele reeksen detailopnamen van bloemen en van vogels op de site, dat leidde tot discussie. Tja, zulke foto's kunnen overal gemaakt zijn. Tenzij je natuurlijk een heel bijzonder insect fotografeert dat alleen hier voorkomt. Of bijvoorbeeld een prachtig insect vastlegt tegen de achtergrond van een fraai waterrijk gebied als de Westzanerpolder, het Twiske, etcetera.

groet,
Bas Husslage
site-beheerder
Ewoud,

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt en dat het moet kunnen, mede door de naamgeving van de site! "MIJN zaanstreek" want wat is "jouw" zaanstreek... en net als het onderwerp van Siem deze maand, het kan en moet van alles zijn!! Maar stel dat we met zijn allen alleen natuur foto's plaatsen dat doet ook geen recht aan de naamgeving van deze site! Met andere woorden zoals zo vaak in het leven er moet een compromis worden gevonden, maar hoe? Ik persoonlijk denk dat er bijvoorbeeld zoiets zou moeten komen van.. 10% van de geuploaden foto's per persoon die niet als zijnde de zaanstreek herkenbaar zijn, maar wel in de zaanstreek zijn genomen is toelaatbaar, lastig te beoordelen in de praktijk, maar ik denk dat we elkaar wel scherp kunnen houden. :) Een lastig onderwerp met een grijs gebied. Ook ik vind het leuk om aan de Zaankanters te laten zien wat ik heb gezien in de Zaanstreek, een vogel, het ontwaken van de natuur, het Zaanse water een paddestoel in het vijfhoekpark, een lozing vervuild water in de zaan (zonder herkenbaarheid), een verliefd stel op een brug, een persoon die een muziekinstrument pakt in een geweldige omgeving qua licht . Per definitie denk ik dat mensen hier geen foto's plaatsen van buiten de zaanstreek.. behalve in tekst bestanden!
Dus Ik hoop dat Bas ook flexibel genoeg is ookal moet hij hier de hand aan houden! Een WIN WIN en mijn complimenten voor je foto's en je kijk op de natuur! En ik hoop dat je Bas ook kunt begrijpen!
En daar heb je meteen een punt Ramon......... ik weet niet of je mijn kiekjes bedoeld, maar die zijn gemaakt op een Zaans evenement........ dus waar leg je de grens......... ik vind het moeilijk hoor
Zal ik dan ook maar eens mijn bijdrage leveren aan de discussie? Ik ben het eens met onze webbeheerder. Als iemand nieuwsgierig is naar wat er in de Zaanstreek te zien en te beleven valt en hij komt op MijnZaanstreek, en zij zien dan hele series bloemetjes, vogeltjes, vliegjes, en lieve kindertjes, zouden zij dan enthousiast in de auto springen of de trein pakken om hier een kijkje te komen nemen? Want dat is volgens mij de bedoeling van de site. Ik heb zelf getwijfeld over mijn foto's van de weidevogels in onze polders, maar ik vond dat toch nog net kunnen. Er zijn veel liefhebbers die vogels willen spotten, en die worden zo aangetrokken om naar onze streek te komen (denk ik). Maar als Bas het daar niet mee eens is dan moet hij dat maar aangeven.
Foto's van Zaanse evenementen kunnen volgens mij wel, als het maar weer niet een heel bombardement wordt zodat het oninteressant wordt (vind ik tenminste). Nogmaals, het moet aansprekend zijn voor bezoekers van buiten onze streek. En natuurlijk mogen wij er zelf ook van genieten!
Als iemand graag zijn of haar foto's wil showen dan zijn daar genoeg andere sites voor!
van de 12.015 foto's die op dit moment op de site staan zullen er best een heleboel weg kunnen(OOK VAN MIJ!!).
Maar voor we er een dichtgetimmerd geheel van maken laten we gewoon Bas zijn verzoekjes inwilligen!
Zo streng is hij nu ook weer niet!

Of willen we een systeem hebben waarbij men min-sterren kan geven aan foto's die men weg wil hebben en als je er dan 4-5 hebt word je foto automatisch verwijdert?????
Ik kan me voorstellen dat als je iets moois maakt,je het graag wilt laten zien.Maar daar zijn andere sites voor in het leven geroepen.Ik plaats zelf ook regelmatig iets waarvan je nou niet meteen ziet dat het de Zaanstreek is,maar ik hou dat wel beperkt tot af en toe èèn foto.En zo streng is Bas nu ook weer niet,dat zoiets verwijderd moet worden.Maar een hele serie plaatsen is misschien iets te veel,en je loopt daardoor ook het gevaar dat mensen doorscrollen,en niet de moeite nemen om te kijken.Dan schiet je dus ook nog je doel voorbij.

de moeite waard(?) om nogeens terug te lezen??

:-)

bedankt Siem voor de tip

Antwoorden op discussie

RSS

Badge

Bezig met laden...

© 2012   Gemaakt door mijnzaanstreek.   Verzorgd door .

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden